VMA 2009



Inatt var de alltså dags för den årliga MTV Video Musik Award. De började sända från röda mattan vid 02:00 och själva showen drog igång vid 03:00. Jag orkade dock bara hålla mig vaken till 03:30 ungefär, så jag ska skåda hela galan på nätet senare.

Men under den halvtimman han jag ju i alla fall konstatera att något är allvarligt fel med Kanye West. Hur kan en vuxen och känd människa vara så barnslig som han? Jag trodde först det var ett skämt, eftersom han gjort precis likadant på VMA galan för 2 år sedan. När Taylor Swift stod på scenen, var jätteglad och tacksam för att just hon vunnit pris för bästa "Kvinnliga musikvideo" så tar sig Kanye upp på scenen, tar hennes mikrofon och börjar skrika att Beyonce borde vunnit, och att Beyonce hade den bästa videon INTE Taylor. Publiken buar ut Kanye och showen går vidare.

Tack och lov fick Taylor tillbaka sin tid på scenen i slutet av showen då Beyonce vinner pris för "årets bästa video" (hoppas Kanye blev nöjd), då ger hon sin tack-tid till Taylor som åter igen kommer upp på scenen och får ett enormt mottagande av publiken. En av kvällens höjdpunkter!

De två andra höjdpunkterna under kvällen var förstårs Lady Gagas framträdande, hon är ju helt otrolig på scen! Vilken artist!!! Och de tredje var Pinks uppträdande, säger samma sak där, helt OTROLIG!!!!

Som väntat blev det en spännande show med drama och otroliga artister, längatr redan tills nästa år. :) Men innan dess, i November har vi EMA, Europe Music Award, att se fram emot. Förra året var ju de stora vinnarna mitt favoritband 30 Seconds to mars!



Kyss & Smek
Lovisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Begreppet

Simon & Lovisa har kommit att bli ett begrepp. Följ två skilda liv som tillsammans kan verka oskiljaktiga. Hihi!