Just another day in China

Tja.. vad har hänt idag då?

Efter en förmiddag på Beijings naturhistoriska muséum och lååång promenad i värmen i parken vid Himmelens Tempel (fiiiint) tog vi oss till the Village för att käka lite lunch. Vi kände oss väldigt västerländska och beställde in varsin Cheese-burger.

Förstå min förvåning när jag kikar in i hamburgaren.. letar efter köttet (ja, jag är hemsk.. jag är köttätare och förväntar mig att få kött när jag beställer hamburgare.. om jag inte säger att den ska vara vegetarisk..).. å inser att det BARA är cheese.... kineser tar ibland saker lite för bokstavligt..

Massa friterad ost och bröd var ju också en upplevelse... hmm..


Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag tror att kineser tar allt lite bokstavligt! haha Men kul ändå att man kan köpa ost i Kina..lol

2009-06-26 @ 09:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Begreppet

Simon & Lovisa har kommit att bli ett begrepp. Följ två skilda liv som tillsammans kan verka oskiljaktiga. Hihi!