Kostym, glasögon och förbandslåda



Efter att ha hämtat ut min kostym idag - som blev bra och helt klart prisvärd (skräddarsytt för 600 kr är svårt att få hemma) - så tog vi oss till glasögonmarknaden. Jag å Pelle köpte 2 respektive 3 glasögon var för 200 kr styck. Också helt klart prisvärt!

Efter all tid framför optikerns maskiner var vi lite sega å hungriga, så vi tog oss till Wangfujings Gourmet Street. Vad sägs om en fågelsoppa? .. Jag blev faktiskt lite skraj när jag plockade upp huvudet med näbb och allt ur soppan.. potatisen var dock god.. haha.. Nah.. jag höll mig till mina dumplings efter det.

På väg hem, i en av våra dagliga djupa politiska diskussioner trampade Pelle snett och beklagade sig lite. Väl hemma inser vi att foten som är helt blå och vanställd nog bör göras något med. Markus tog fram förbandslådan och Simon googlar fram en film på hur man lindar stukade/vrickade/MISSBILDADE fötter.. och Simon sätter igång å linda sin första fot... blev det inte fiiiiiint??

Blir väl till å passa upp på Pelle-skrutten nu.. hmm.. fast hon var ganska snäll mot mej när jag var dålig.. så.. det får väl gå.. hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Begreppet

Simon & Lovisa har kommit att bli ett begrepp. Följ två skilda liv som tillsammans kan verka oskiljaktiga. Hihi!