Tuuut tuuuuuuuuut!!



Nu sitter Simon på tåget.. och resan har härmed påbörjats...! Imorgon natt eller ja.. i övermorgons bitti kinesisk tid är jag framme i Beijing! Galet najs =)

Anyhow.. sitter på plats 19 i vagn 2 på X2000-tåget mot Stockholm (om det skulle vara så att någon av er underbara läsare skulle sitta på samma tåg och vill ha en autograf eller så) och vilken plats alltså..! Första klass är det tydligen.. så internet fanns visst gratis.. jag klagar ICKE =) Fönsterplats med bord.. stolarna är som gigantiska, fluffiga fotöljer.. och stolen framför är dessutom tom.. (ingen stol bredvid).. kaffebuffé med lit frukt å sånt finns också att frossa i.. det berättade Göran för oss.. han är vår egna lilla värd för denna resa.. han säger dessutom allting både på svenska och engelska! Gud så erfaren han verkar!! Han har dessutom lärt sig en helfestlig fras som han kör "Stockholm ditt slutmål? Tack så mycket, trevlig resa. Tackar, tackar. Tack!". Tänk så många artigheter i en å samma ramsa... det är inte illa. Allt detta för 195 kr.. det måste blivit något fel typ..

Om 3 timmar är jag iaf framme i kungliga hufvudstaden och då ska jag lyckas hitta hem till Marcus som jag ska sussa hos en natt. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Begreppet

Simon & Lovisa har kommit att bli ett begrepp. Följ två skilda liv som tillsammans kan verka oskiljaktiga. Hihi!