Invånarantalet i Epen blev just 1/11 del större.

Epen here we come! Eller we came? Vi kom i alla fall fram till Epen och hotellet för ca två timma sedan. Just nu är nog större delen av resegruppen trötta.

Ungefär så här såg våran dag ut:

04:45- Samling Resecentrum, Trollhättan. (Norskarna kom gåendes i led från stan :p )
05:00- Bussen avgår precis i tid.
ca 07:00- Frukost i Varberg. Apelsinjuicen smakade vatten = besviken.
ca 08:30- Färjan Helsingborg--> Helsingör. Resulterade i en chipspåse & 6-pack coca-cola.


Färden genom Danmark var ganska död. Jag & Simon kollade film, men jag somnade lite då och då. Folk roade sig även med att ta bilder på alla andra som också sov.

13:40- Färjan Rödby--> Puttgarden. ca 48 pers. dundrar in i en liten resturang och äter Wienerschnitzel. Simon snodde även min, och åt därmed två stycken i storlekarna "ENORMUS".

När vi nått Tyskland så börjar genomresan av landet. Vi konstaterade att Tyskland endast består av en stor motorväg som går rakt igenom, och med ett och annat "Donken" längs vägen.

ca 19:00- Middag på något ställe i Tyskland. Min åsikt var att maten var väldans lik skolmaten, då kan ni ju tänka er själva, och jag kan tala om att jag inte är ett stort fan av skolmaten. Istället gick jag & Simon och köpte chips.

Vid 23:00 invarderades Epen och invånarantalet blev 1/11 större. Vi fick lite kvällsmat på hotellet, och nu sitter några nere i baren, medan majoriteten är på sina rum och vilar.

Snart är det dags att sova, och vila ut sig för imorgon, då allvaret börjar. 07:45 avgår bussen till Amsterdam.

GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha fan va roligt, klart man köper chips och cola!

2009-03-17 @ 08:12:06
URL: http://idamartinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Begreppet

Simon & Lovisa har kommit att bli ett begrepp. Följ två skilda liv som tillsammans kan verka oskiljaktiga. Hihi!